onsdag 23 december 2009

Rebecca som isbjörn och letar efter gran.


Hej, kära Läsare!!
Vill börja och be om ursäkt för mina alla stav fel, börjar undra om jag verkligen lider av specifika läs- och skrivsvårigheter. Eller kanske beror de på att jag kommer in i mitt skrivande så pass mycket så jag glömmer helt enkelt bort och anstränga mig hur rätt det blir bara på hur rätt det låter.

Tack för att det finns vissa som kommenterar mina inlägg. Det är alltid fint och veta att det finns någon som läser min blogg ibland. Tack. Även ett tack för dom som läser men inte kommenterar.

Idag den 23 december. Jag har varit ute och sågat ner en gran alldeles själv.
Tog på mig den vita tjockaste vinter jackan som fick mig att se ut som en tjock isbjörn, väl ut i kallan
och med sågen i högsta hugg, beslöt sig isbjörnen att gå runt berget utanför hennes hem. Ingen gran långt ögat kunde nå. Andra letandet gick mycket bättre, lite rädd för vildsvinen som skulle slita isbjörnen i stycket men hon klarade det. Inget vildsvin någonstans. Jag tog fram min såg och kröp ihop och började såga. När jag hade fått ner grannen var det dags att gå hem. Vilken tur att jag bor i ett lägenhetsområde fyllt av fönster på varje sida. Jag gick hem och lät det se ut som att granen hade fastnat i jackan på mig. Och om någon hade frågade mig vad jag hade bakom mig skulle jag se förvånad ut och säga – Nämen, en Gran! Den måste ha fastnat! Sen skulle jag ha kutat hem så fort jag kunde. Men inget hände. Inget mer än att Busan (katten) jamade när jag skulle in med granen på entré hållet och då blev jag nervös började scch:a , nu i efterhand förstår jag inte varför egentligen. För hon jammar inte högt alls och hon ville in. Måste väl medge att jag var lite paranoid där ett tag.
Jaha. Nu får man ju börja slakta grisen om det nu ska bli en julskinka på bordet. Just det, korven ska stoppas också. Nu när man ändå är igång med jul bestyren, Yeah right. Haha.

Nu ska jag fortsätta här hemma.

Vill bara önska er en God Jul. Ta hand om dig och ta hand om varandra. Så ses vi i nästa inlägg.

Det är min story.
Kommentera gärna! Tack för titten!
ReGoSi

3 kommentarer:

  1. Bra Becka du är en riktig kvinna du! Ute och sågar ner julgranar och allt, haha =) Ha en fin jul nu, kramar

    SvaraRadera
  2. Så himla kul du är!! Hahaha.
    Gillade stycket med Oj,en Gran!
    KUL!!

    Hihi.
    Tack! :)

    SvaraRadera
  3. haha, precis som alex så uppskattade jag även ditt bortförklaránde... hehe.

    Jag tycker att det är förskräckligt häftigt att DU har varit ute och sågat gran! respekt :)

    SvaraRadera