torsdag 17 december 2009

Rebecca Kirchsteiger


Tjenis penis, kära läsare!

Angående min förra blogg om Ernst
Vilket jag bara skulle nämna inte mer än några rader men så föll det i min smak att ha ett lååååångt utlägg om denna man.
Vem är han? Vad gör han? och framförallt hur lyckas han komma på sin underbara citat, kanske citat som bara jag älskar.

Ernst är född 1957. Programledare och inredare. Jobbade som först på SVT men gick över senare till tv4.

Varför jag gillar Ernst, kanske bara jag som gör men faktiskt så tror jag att man blir så påverkad av sin egen partner. Du som läser detta inlägg nu har säkert en partner som hatar Ernst. Från början hade man själv inget emot honom, han bara fanns där i tv rutan och fick mamma att jämt kommentera hans fina tjocka, mysiga tröjor.
Tycker din kille om honom? .. Nää .. trodde väl inte de.
Jag har faktiskt en teori om folk som inte gillar Ernst det är inte vad dom ser utan vad dom hör.
Han har den där feminina klangen kanske. Han kan allt från snicka till baka, bygga till att göra peppakakshus, trädgårdsarbeten till städning, måla till sjunga.
Egentligen vad ligger felet? Är det fel att vara kunning på båda sidorna?

Det är ingen idé att ta upp det här om du stör dig på hans fina, tjocka, mysiga tröjor eller hans händer. För det min vän, kan han inte hjälpa. Hans stil och hans händer är bara ett bevis på att han kan allt. (Har du jämnfört? Hande ni inte likadana händer och ja, då visade de att du inte kan allt) SYND Visst klart att man måste störa sig på någon för att man själv inte kan mätta sig med en man som kan allt.

Men han är bög!
VA? Är han? Oj, då kanske du skulle ta och ringa upp hans fru och barn å säga det och framförallt ringa Ernst att säga de.

Så, Skulle inte du vilja vara gift med en man som har byggt ditt hus och inrett de med sin underbara smak, varför inte bjuda till en tjej middag med din man som kock.
Så du verkligen kunde skryta över hur underbart du har det och göra dina vänninor ännu mer avundsjuk på hur du lyckas hittat en man som kan allt.

Jaha.. kanske det är därför du hatar Ernst, du har just kommit på att du har inte "kan allt mannen" typen och då får du hela livet höra på din kille och hans tjat om att han hatar Ernst för han vet att han aldrig kommer bli som Ernst som kan bygga ditt hus, inreda det med din smak, eller bjuda dig och dina vänninor på mat..

Varför tjejer? Varför går vi inte ihop och bara älskar Ernst. Så pojkvännen kan känna lite press! Så han kan plötsligt erbjuda sig att laga till din tjejmiddag och bygga erat drömhus. Inte Så tokigt va? Då kanske världen även lägger av och kalla saker kvinnligt och manligt.

Jag är inte rädd för att säga att jag vill ha en Ernst. Var inte rädd du heller!

Citat
Att beskriva en känsla är inte det lättaste man kan göra. Därför använder jag det svenska språket helt fritt. Bildspråk, metaforer och ordkonstruktioner är ett sätt för mig att uttrycka en känsla. Allt sker spontant i stunden helt utan skyddsnät.


Varför gå den logiska vägen när det finns så många andra vägar?”
"Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst".
"Det blir som ett vattenfall av ek..."
"Man känner sig aldrig så rik som när man plockar ut färskt bröd ur ugnen".
"Har det hänt någon gång att du nästan blivit förälskad i en sten?"
"Var rädda om er, se till att ni släcker ljuset när ni lämnar rummet, då får ni en roligare helg".
"Det spelar nog ingen roll hur mycket elektriskt ljus man tänder, så har den lilla öppna lågan en synnerligen märkvärdig kraft".
"Hela femtiotalet är för mig nåt slags virrvarr".
Jag hoppas det uppstår en viss förvirring, det vore skönt".
Ju äldre jag har blivit, ju mer intresserad blir jag av själva papperet runt presenten".

-ernst Kirchsteiger

Det är min story!
Kommentera gärna!
ReGoSi

1 kommentar:

  1. Mycket bra skrivet! Själv letade jag tills jag hittade min egen Ernst:) Önskar alla tjejer samma tur (eller skicklighet?;))

    SvaraRadera