tisdag 5 oktober 2010

Rebecca om att tvingas bli vuxen pga böter






Hej kära lekkamrater!

Jag tog en sväng hem och behövde min familj, mina vänner och min höst.
Min höst består av eldiga färger, tjocka mys tröjor och ett gott sällskap. Precis vad jag har fått här hemma. Jag har vandrat omkring i skogen här och tagit in allt lugnade med mig till Malmö. Jag trodde aldrig jag skulle säga detta men det är underbart att förstå att man saknar sitt Oskarshamn.
Jag vet att jag aldrig vill bosätta mig här men det härligt att känna att man har ett hem iallafall. Hur jag än får det att låta så är Oskarshamn mitt hem.
Jag har umgåtts med min lilla mamma och vad jag har saknat god mat.
På tåget så ringde Mr. Kockum och höll mig sällskap med en energi som skulle få vem som helst att springa runt jorden, haha. Tack!

Nu för att hoppa några dagar framåt. Så befinner jag mig två veckor senare. Igår, Måndag, en ny vecka, nya utmaningar och Böter. 800 kr i böter. Åttahundrakronor! Jag åker på barnbiljett här nere i Malmö och alla har olika meningar om hur åldersgränsen med att åka på barnbiljett är. Jag trodde såklart på att det är fram till 21 år. Om det nu hade varit så, så hade jag nog fortsatt med de fram till klimakteriet om jag hade kunnat. MEN idag är jag 20år och ska åka på vuxenbiljett. MEN tänk om jag inte känner mig vuxen, tänk om jag hatar som har allt med vuxen att göra, tänk om jag spyr på folk som använder ordet vuxen i alla meningar. Tänk om jag vill bojkotta Vuxen? Ska jag fortsätta åka på barnbiljett och betala 800 kr gång på gång? Nej, självklart inte, för det har jag inte råd med. Men jag ska kliva på bussen varje dag, åka på vuxenbiljett och skratta inombords åt att jag lurar dom, att ingen vuxenbiljett kan få mig att växa upp. Jag är fortfarande ett barn och det tänker jag fortsätta att vara.

Idag har jag fikat med Frida i ett underbart höstväder. I min nya underbara jacka gick jag omkring på Gustav Adolfs torg och tittade på människor ända fram till en kille kom och satte sig brevid mig och frågade hur jag mådde, vad jag skulle göra idag.. på engelska. Jag får ju panik, inte nog med att han frågade alla frågor på engelska men jag hann inte svara förens de kom nya frågor.
Jag är verkligen inte den rätta personen att störa när mina tankar är många.

Jag går verkligen runt och njuter av hur årstiderna förändras och jag inser mer och mer att jag trivs här i Malmö även att dom anser att man är vuxen vi 20års ålder. Så är det en piss i havet.
Nu tänkte jag skära upp lite frukt och sätta på ett Sex And the City- avsnitt. Och saknar mina vänner. Jag önskar att ni kunde sitta med mig på ett kafé och njuta av varandra och hösten.
Ni finns i mina tankar hela tiden. LOVE.

Ta hand om dig och Varandra!
Kommentera gärna! Tack för titten!
ReGoSi

5 kommentarer:

  1. Du skriver väldigt bra. Och du har en fin blogg. Finare än min.. Jaja, så e livet :P
    Kram! Ses på torsda.

    SvaraRadera
  2. Skitsnygg jacka!!
    Strunta i att du fick böter..tänk istället att det kunde varit mycket värre...du kunde fått böter på 900kr..tänk! ahaha.

    Njut av hösten!
    /tvilling

    SvaraRadera
  3. så jävla surt med böter! det skulle aldrig hända i osket, där tror de på oss smitare!! hahaha måste erkänna att jag verkligen njöt när jag var hemma i Oskarshamn och det kändes lite vemodigt att lämna...

    Måste bara säga att du har världens finaste jacka och jag saknar dig grymt mycket älskade vän..hatar att vara ifrån dig... skulle vilja sitta med dig på ett café resten av livet ;D
    masssa PUSS!
    loove you! du är underbar!!

    SvaraRadera
  4. åh rebecca, fy fasen vad du skriver bra!! Paff varje gång.

    Jag kan hålla med till viss del; Oskarshamn är en härlig tillflyktsort från plugget, och det är skönt att ladda batterierna i denna vackra stad. men stannar man för länge blir det ett antiklimax.
    Personligen drivs jag nog mer av utmaningen att hitta nya skogsvägar och utforska de nya intrycken än att gå de gamla vanliga igenkända stigarna och ha utplanerade dagar till max. Nytt folk ger mig energi och lärdom, vilket jag njuter av och jag kan bara drömma om hur mycket nytt det finns att utforska och lära sig av i Malmö.
    Och det är min åsikt. jag får uttrycka den i din blogg då jag inte har en egen :)

    saknar dig och musiken du tipsade om gav mig ny energi, tack!!

    SvaraRadera
  5. aå du vet för framtida bruk, de magiska åldrarna för livet är 18, 20, och 25. 21 försvann för länge sedan.

    SvaraRadera