fredag 8 oktober 2010

Rebecca om lägenheten som får en touch av CarrieB






Hej kära Lekkamrater!

Jag är bara tvungen att dela med mig..

JAG HAR FÅTT EN LÄGENHET!

Inflyttningsdatum är den 1/11 och jag kan knappt inte hålla mig.
Jag vet precis hur den ska se ut. Rebecca Augustsson enskilda stil/Carrie Brashaws Apartment/.
Snart sticker jag på secondhand och rotar fram saker som jag tycker passar in i mitt liv just nu.
Jag har redan tittat och hittat. Det blir ett skrivbord framför mitt fönster. Det blir en fåtölj som jag sitta och fundera i. Det blir ett läckert badrum med färg. Jag kommer ta in höstens alla färger, tyger, kuddar, tavlor och min fina Buddha staty. Men något jag ser framemot att hänga upp på väggen är mina vänner. En massa kort som får mig tänka tillbaka och bara njuta av att jag världens finaste vänner. Det är min lägenhet. Det är min stil, ingen annans. Jag behöver inte fråga – Vad tycker du?
Mer än till mig själv. Det är något speciellt att bo med sig själv. Du blir din bästa rådgivare, inredare, städerska, fixare.. Innan man tar steget och delar med sig av sig själv. Då man vill bygga ett liv, ett boende med någon. Då man vill höra vad den andre tycker. Jag har hela livet sen att bo tillsammans med någon. Jag tycker att när man har väl har flyttat ihop är det väl meningen att ha det så hela livet sen. Då vill jag inte vakna upp en dag och känna att jag borde nog ha bott själv någon gång. Nej, nu ska jag bo själv även om det kanske räcker ett år så har jag ändå bott själv. Bestämt över mig själv och kanske vuxit. Jag ska låta dig se några bilder på några inspirationer jag har. Och jag är så säker på att du känner igen dessa.

Kommentera gärna! Tack för titten!
ReGoSi

4 kommentarer:

  1. Jättebra skrivet!! Det är så Sant.
    Ser framemot att hälsa på i din lägenhet!!
    Kommer bli kalassnyggt!!!!
    Heja heja!
    Verkligen sjuuukt bra skrivet! De som funderar på att flytta ihop kanske får sig en liten tankeställare över det du skriver... :)
    Mycket mycket bra!

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Älskar också Carries stil, så jag förstår varför du är förälskad! Du har tänkt till, och att bo ensam är nog en viktig del av livet. Ibland kan jag ångra att jag inte gjorde det längre.
    Hoppas du har det bra annars Becca. Du klarar allt!

    Kram

    SvaraRadera
  3. UNDERBART!! du kommer få sååå himla fint becca!!
    så jävla skönt att få göra sin egen lägenhet och ha vad man vill på väggen!! helt rätt!!

    (sen föreslår jag ju massa kort på mig haha)

    älskar dig för att du ger liv i allt du gör!!

    SvaraRadera
  4. Superbra skrivet! Håller med till 100%. Bara för man bor isär betyder det inte att man älskar varandra mindre, kanske snarare tvärtom! Man har ju resten av livet tillsammans sen som sagt =)

    Hoppas din lägenhet blir precis som du vill ha den! Hoppas också att du kommer trivas i den och känna att du gjorde helt rätt val. Det känns som det kommer bli superbra :)

    KRAM!

    SvaraRadera