tisdag 1 september 2009

28min med vänner, god mat och mogis.se





Något måste man väl hitta på nu när man inte har fått jobb (än).
Men jag ger inte upp i första taget. Sån är inte Rebecca, det är mycket jag är men det är även mycket jag inte är. Just nu ser mitt liv ut att jag går upp tidigt sätter mig vid datorn och söker jobb på plastbanken. Oprah kan vara bra om man inte har något annat att titta på. Ikvällen innan fick jag ett sms av Emelie där det stod att jag och Adam blev bjudna hem till henne. Å fatta vad glad man blir. Helt plötsligt förändras dagen. Man känner peppet. (Igen). Så.. Vi mötes vid centralen. Jag sa till Emelie att jag inte sett Adam på länge och hon påstod att han blivit fet. Jaha, tänke jag. Men hon skämtade naturligtvis. För när vi träffade Adam var han lika smal som alltid med lite biffare. Vi tog pendeltåget till Emelie och det tog 28minuter exakt. Hehe. Väl framme mötes vi av en väl inred inreding, en mysig atmosfär och en spya ifrån hunden (Milla). Haha. Sen gick vi ut och gick med Adam... hunden.. menar jag, såklart. 
Tillbaka lagade Emelie riktigt god mat! Pratade gamla minnen ifrån högstadiet, hemkunskapen, Christer Nilsson. mm. Emelie berättade då om en modebloggerska som vi var helt enkelt tvungna att kolla upp. Modis.se ett måste om du vill skratta åt en 20åring som spelar in sina vidoeblogg om det hon har på sig och vilka ord hon ska köra stenhårt på i höst som PÖRD, Perd-ey, Toodels eller hur hon räddar insekter ifrån att dö i sin pool eller hur hon begraver en humla som har avlidit eller pratar om sitt synfel eller.. jaa, jag skulle kunna hålla på Hur Länge Som Helst. Det är ett måste att titta på hennes videobloggs. För vi skrattade sönder oss. Att en sån människa får hålla på. Fullkomligt mätta satte vi oss i soffan och hade det super trevligt. Det känns så härligt att känna såhär. Tack. För en super Trevlig kväll! 

Ps. Jonas, du får skylla dig själv men du låter roligt när du gör "armhävningar", haha. 
och jag ber om ursäkt om jag råkade först dregla på ditt tagentbord och inte nog med de sen i godis skålen. Haha. 

Tack för titten! Komenterna gärna!
ReGoSi

1 kommentar:

  1. Du är förlåten! :)
    Imorgon blir det tacos, det ska jag fixa och då slipper du diska med vännen!
    kram

    SvaraRadera