onsdag 9 september 2009

Nya krafter gav mig ett jobb på ZARA






Efter en helg hemma i Oskarshamn har man nu kunnat få nya krafter. En helg med vänner, skratt, kräftor, vin, Alexandra,Mammi, Simon, Mönsterås, mormor och morfar. Precis vad man behöver om man ska samla nya krafter. Jag har en väldigt bra känsla, det har jag haft sen jag flyttade till Stockholm. Men ibland behöver man bara komma hem och njuta över det man älskar mest i hela världen. Tack allesammans för allt i helgen!

Från Oskarshamns Resecentrum till Stockholm Cityterminal
Jag laddade upp med tjocka tröjor för att sommarnen blir höst och ni som känner mig, ja ni vet att jag älskar hösten. Färgerna, myset och man får läsa en bok och dricka te i mängder. Längtar.
Film på bussen "Män som hatar Kvinnor". En massa Cv till jobbsökningen. Det funkar inte med att gå in på Arbetsförmedlingen.se utan Be smart. Ett Snyggt Cv som jag gjort med färgbild. 
Framme på Måndag kvällen, Emelie gjorde mig sällskap i telefonen ifrån tunnelbanan. Härligt att jag har henne. Lovl-ey (något som jag ska köra sten hårt på i höst, -ey. Perd-ey det är något som är fräscht). Haha.
Tisdag tog jag tag i mitt liv, fixat en snygg map och snyggt Cv så nu jävlar. Here I come.
Började på Odenplan tog mig till Biblioteket häftade ihop mina cv:n. Sen jakt på ett jobb.
"Hej mitt namn är Rebecca Augustsson och jag söker jobb. Jag kommer ifrån småland och vill jobba i Stockholm skulle det gå bra att jag lämnar mitt Cv här om ni behöver extra personal som ni kan ringa in, så är jag väldigt intresserad." Typ något sånt lät det i några affärer. Sen gick jag längs Drottninggatan. Tänkte Yeah, right..? men jag ska inte hem utan ett jobb. En del tog emot mitt cv för att "om någongång dom behöva, kanske om ett halvår." Det gjorde mig Lite förbannad. Men men. Sen kom jag fram till ZARA, vilken ironi tänkte jag. Kan jag inte lämna mitt cv på H&m (dom tar inte emot cv:n i affärer, konstigt) så jag trodde inte att ZARA skulle göra de. Men jag mötes av en glad och överförtjust butikschef och granskade mig upp och ner med ett leende. Lite creapy men kul. Hon frågade om jag höll på med någon sport, nej men jag har gjort. Då sa hon att jag visste var lagarbete innebär. Ja sa jag. Sen tog hon mitt Cv och sa att hon skulle titta igenom det. Då gav något lite i mig upp. Sen fortsatte hon att säga var häromkring jag ringer. 
Jag gick ut det tog inte längre än 5minuter och hon sa Kom hit! Du har fått jobb på Zara!
Jag trodde inte mina öron, plötsligt stod jag där, skrev på ett anställningskontrakt. Jag var inte längre arbetssökande utan jag var anställd hos Zara av alla underbara ställen på Drotttninggatan. Det var inte sant.
Men det var det. Mötes av vänliga ansikten och välkommnande. Bra för några minuter sen så intalade jag mig själv att jag skulle ha ett jobb men då var det positivt tänkade som man behöver, jag hade kanske inte räknat med ett jobb på första dagen. Men, det viktigaste... Jag gav inte upp!

Tack för alla Grattis! Det betyder mycket.
Allt stöttande!

Tack för titten! Kommentera gärna!
ReGoSi




6 kommentarer:

  1. skiitbra becca!
    det är riktigt äkta positiv utstråling som ordnar såna jobb, och jag beundrar dig för att du fixade det!
    Lycka till och hoppas att du kommer trivas!!

    SvaraRadera
  2. Tusen grattsi Rebecca! Ditt steg upp till sthlm peppar mig som fasen till att dra till kreta i vår :D hoppas att jag också vågar. Lycka till nu.kram

    SvaraRadera
  3. Klart du fick jobb ;) du är ju underbar!!
    //Emilia

    SvaraRadera
  4. häftigt, de var inte dåligt jobbat ;) lycka till!

    SvaraRadera
  5. GRATTIS!
    Jag blir så avundssjuk på dig och ditt liv när jag läser din blogg samt dina statusuppdateringar på facebook. Avundas att du vågade ge dig iväg och att du lyckats så bra. Ha det så underbart i Stockholm!
    Kram Amanda, josefsson

    SvaraRadera