måndag 22 juni 2009

Rebeccas midsommarhelg


Hej alla glada!
Som alla vet var det Midsommarafton i fredags och den dagen brukas ju firas med sill, nypotatis och snaps.
För att inte dra ut på det här så blev de så för mig med. Det blev många snapsvisor men ingen snaps för mig för jag gillar det inte, och då har jag kommit på.. varför ska man dricka de då? För det är ju förbannat äckligt! Inte ens för traditionens skull får mig att lyfta på snaps glaset och lukta på det. Nä. Men maten var himelsk god. En trevlig Midsommar med vänner som var glada och bjöd på sitt bästa. Vi tjejer dansade mycket både till OST-OST- Musik och P!NK om jag får bestämma så var de det bästa. Slutet av kvällen satt vi och spelade Sanning och Konsekvens. Den som ger sig in i spelet får leken tåla. hehe. Det blev en tidig kväll men vi började rätt tidigt också. 
Dagen efter steg Simon upp och hämtade bakfylle cola fast ingen av oss var så bakfulla men det hör väl till iallafall. Sen gick jag till konsum och handlade ingredienser till en tacopaj och köpte mer cola och rostbiff och potatissallad. Det var inte fel. Kollade på film " There will be blood" och bara gjorde ingenting. Sen ringde Tobbe och Jossan, frågade om vi ville komma och äta hos dom eftersom vi alla hade inte rört maten vi skulle grillat på kvällen på midsommarafton. Ingen hade varit hungrig efter Midsommar maten som vi åt kl. 16 fick oss mätta så då passade det väldigt bra och ha det idag. TACK för det. Vi var 4 personer på mat som egentligen skulle vara till 7 personer, så mycket mat? JAPP, det kan man säga. Men fy vad gott. Kvällen slutade med att vi drack ännu mer cola, kaffe och tittade på Wallander. 
På Söndagen gjorde jag en tacopaj sen bar det iväg till IKEA där jag och Simon tittade och det var mycket folk. Öland blev vårt nästa stopp där vi hälsade på Simons syskon med familj. En blå himmel med en varm och sprakande sol. Jag satt och lästa korsord och suduko,och spelade fotboll så klart. En underbar dag eller ska jag skriva En underbar helg. En spontan helg. Det gillar jag. Man kanske mer kan ta spontaniteten när man själv är rätt spontan. Då vet man vad det går ut på. Att man inte vet men det är det som är spännande. Kan man inte säga att livet är spontat? Men sen låter man den själv komma fram. Det tror jag. Vissa är rädda för att var spontan,det är nog kanske för dom som vill ha kontroll. Tråkigt, tycker jag. Men vi är olika. Och det är väl ändå bra det. Detta var min Midsommar helg och det är faktiskt den bästa hittils. Hoppas Du hade en lika bra midsommar som jag.

Tack för titten!
ReGoSi 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar