söndag 28 juni 2009

Rebecca och Lyxproblem


Tja,
Det känns som att mina "lyxproblem" har byts ut bara sådär. Efter 3 månader på ISS med en fetting lön som rullade in varje månad har nu ändrats. Visst tjänar jag pengar men inget att jämnföra med. Jag är ju glad att jag har ett jobb nu över sommaren så man inte står där utan ens 50öring. Men visst, man blir lite bortskämd.
Lyxproblem? Hm? Vad menar jag med det då? Dessa 3 månader var inte alls så dumma när jag nästan bodde på jobbet och var utstängd från omvärlden, bortsett ifrån det så var det riktigt fint och jag kände för första gången att jag kan betala allting själv, det är mig du kunde fråga om du vill låna pengar, kände att jag kunde unna mig saker som jag inte har kunnat förut och då kan man inte säga att jag levde i mitt eget lyx iallafall. Vad man nu ska uppfylla för att man ska kunna säga att man lever i lyx. 
Nu är jag trött efter en jobb dag och mina ögon hänger ner till knäna och jag försöker få tid till mina vänner så gott det går. Snart flyttar man ju då till storstaden och ska bygga upp något gutt där. Det blir nog fint om allt blir som man vill med jobb och boende, jag har ju redan gott om vänner där så det blir inget problem iallafall. Kanske blir det ett jobb som man får känna de där med lyx igen för jag trivdes riktigt bra med det. Så lyxproblemet är att jag inte känner att jag lever det livet utan någon tanke på vad saker och ting kostar utan det bara rullade på. Vilket är farligt speciellt om man heter Rebecca Augustsson. Men jag är saker att det ordnas sig med det med. Om man bara vill så kan man, som man brukar säga.

Tack för titten!
ReGoSi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar