tisdag 9 juni 2009

Rebecca på Konsum

Hej Du!
Idag vaknade jag av Simons skräll alarm på hans mobil, ett fruktavsvärt ljud. Ett ljud som får alla i grannskapet att fly till närmsta jordkälla och ta beskydd. Hemskt. 
Kl. 07.30 blev det en härlig frukost och suduko. Hoppade på min cykel och de bar mot konsum, där hela min arbetsdag gick till att sitta i kassan. Försöka att spara något PLU- nummer i huvudet. Jag måste ändå bara säga att jag är imponerad av alla som sitter i kassan och kan nästan alla PLU-nummer i huvudet. Nu kan jag Nypotatis (4833), Röda äpplen (3006), Lösgodis (40) och Naturgodis (41) men jag hoppas på att snart kunna mer för det förenklar en hela del om man säger så. Det som var skönt var att det var många som förstod att lära sig kassan måste vara ren kinesiska. Kanske inte men typ. Min kaffe rast på 15 min blev till att dricka vinbärssaft för hungrig var jag då inte efter en härlig frukost som jag åt.
Kl.13 slutade jag och Simon stod och väntade, det blev handling, ingredienser till pasta/kyckling sallad. Hamnade i en sorts matkoma så kaffe och snus är en bra efterätt.  Köpte även ett par gympaskor, riktigt snygga faktiskt så det blir till att ut och gå mycket här i fina Mönsterås, förhoppningsvis med Mis. Nu ska vi sticka och slänga lite grejer på tippen och sen kanske hyra film. Alexandra tipsade om en film vid namn "Taken". Så förmodligen blir det den.

Tack för titten!
ReGoSi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar