måndag 8 juni 2009

Rebecca är redo för en ny Sommar


Jaha, nu är det dags för ännu en sommar tillsammans.
Idag har vi organiserat i vårt lilla utehus som vi ska bo i och det är inte första gången utan andra sommaren nu. 
Alla mina kläder bor nu förtillfället i Mönsterås och även mina skor och dom som ser ut och trivas dom med. 
Imorgon blir det till att gå upp och börja jobba. Ska lära mig kassan på Konsum och det ser jag frameot, har alltid haft en härlig glädje åt kassaapparater, fick en av min pappa när jag var liten, en riktig med 80 knappar och gissa om jag var nöjd.
Jobbar till kl.9-13 så det känns väldigt bra. Lagom som man bara använder i Sverige. Har nu lagt fram mina jobbar kläder och är redo för att vakna, ta mig lite fil och flingor och ett spann med kaffe sen är mitt humör på topp.
Jag känner mig färdig att klara denna sommar igen, jag har ju min Simon och vi är ett bra gäng.
Känner att jag har en ny förmåga att hjälpa mig själv i negativa tankar, när jag känner mig nere så hittar jag dom där små sakerna som får mig på positiva tankar igen. Det är bra. Det ska jag köra på i sommar. Då blir man själv mycket gladare själv och det kanske smittas av på andra runt omkring. Det är onödigt att gå och sura om det är lätt att bli glad. Jag känner att långt inne i mitt bröst, att Glad är något jag kommer att vara. Jag är redo för en ny Sommar med Simon, mina nära och kära, på Konsum, med Naturen och med mig själv.

Tack för titten!
ReGoSi

2 kommentarer:

  1. En sommar i MÖnsterås, hah det kan knappast bli bättre o du är inte LÅNGT ifrån mig HURRA, leka snart i den lilla staden mönsterås

    SvaraRadera
  2. HOLA, VIVO EN BUENOS AIRES.
    ARGENTINA

    SvaraRadera