lördag 7 augusti 2010

Rebecca om kvinnan i hennes liv, vänner och äventyr







Hej Kära Lekkamrater!

Hoppas du mår bra. Innan höstens händelser. Du som flyttar, reser, pluggar, inte flyttar, inte reser, inte pluggar.
Tittar ut genom fönstret och det ser ganska gråmulet och trist ut. Vad hände med sommaren som var här? Är det redan höst.
Du som känner mig vet att hösten är min årstid. Snart är det tjocka, stickade tröjor som pryder mig och varför inte en brun virkad mössa till de? Låter inte dumt.

Jag kommer njuta hösten i Malmö härdan efter. Jag kom in på högskolan i Malmö. Ofta!? Jag sökte samma dag som alla anmälningar skulle in. Jag sökte på skoj och trodde verkligen inte att mina betyg skulle hjälpa mig. Men jag hade fel. Ibland är det ganska skönt att ha fel. Jag hade faktiskt annat i huvudet ett tag. Inte plugg. Men vad fan, let's do it!
Nu är det bara lägenhet som ska klaffa. Det får gärna vara en ljus, litet kryp in med ett stort träd som pryder mitt fönster, så jag kan se hösten på nära håll. Låter inte så dumt.

Jag kommer sakna alla, min mamma, min mormor, tvilling (ingen att låna (ta) kläder av, mina kära underbara vänner och kvinnan i mitt liv Emilia Tingström.
En tjej som jag inte alls trodde skulle betyda så mycket som hon gör. Vi började inte med vänskap. Vi hamnade nästan i slagsmål på gymnastiken efter lite tjej tjafs på högstadiet.
Vi fann varandra bland prat om våra pappor som var värstingar i Oskarshamn på deras ungdomstid, vi fann varandra med drinkar i handen och sedan fann vi äkta vänskap, genom att älska varandra, bråka med varandra, ställa upp för varandra och finnas där för varandra. En tjej som Emilia måste man ha i sitt liv annars blir livet tråkigt. Emilia har Alltid funnits vid min sida.
Jag minns henne i mellanstadiet som bärnnstensfärgad crazy girl med rastaflättor. Vi har gått igenom allt tillsammans.
Första fyllan, pojkvänner, död, liv, gråt, skratt. och snart flytt. Jag vill gärna vara egoistisk och säga till henne att hoppa sitt plugg i Norrköping och dra ner till Malmö på efterfest ;) Men sånt kan man inte begära av sin bästa vän. Jag är så glad för hennes skull och önskar henne och Linus all Lycka i världen. Radarparet. NI kommer att rocka i Norrköping. Rebecca kommer att sakna er! Men det blir iChat varje kväll och telefonräkningarna kommer att stiga men det är det värt. Det finns ingen som Emilia. Det finns ingen som kan ta din plats. Du är kvinnan i mitt liv. Hur långt tiden än går innan vi pratar med varandra, ser varandra så spelar det ingen roll, du förblir kvinnan i Rebeccas life. That's it! Punktslut. Älskar dig.
Jag har dom bästa vännerna som finns. Tack!
I morgon packas mycket ner i kartongerna men inte mina vänner tyvärr. Men dom har alltid en plats i min hjärta, det är där dom finns när dom inte är fyskiskt nära.
När tillfälle ges åker jag hem till Oskarshamn och hälsar på eller en tripp till Lidköping/Norrköping.

Nu vill jag bara önska dig Lycka till på din resa. Jag önskar även Lycka till, till mig själv.
En äventyr väntar på oss alla.

Love

Kommentera gärna! Tack för titten!
Rebecca

3 kommentarer:

  1. Det är en riktigt speciell, pirrig känsla, den när man ska lämna det trygga, vana och kasta sig ut i det okända... Fäll ut dina vingar och flyg, som den vackra fjäril du blivit! Ljumma sensommarvindar kommer bära dig.
    Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  2. Så hilma fint skrivet! Man får en härlig "höstig" och mysig känsla av dina ord! Fint skrivet till Billy åxå! :)

    Ps. Du kan alltid tänka på din tvilling när du ser den FANTASTISKA tavlan! ;)
    LYCKA TILL,tvilling!!

    SvaraRadera
  3. EMILIA BILLY TINGSTRÖM17 augusti 2010 kl. 10:24

    Jag har alltid funnits vid din sida och det kommer jag alltid att göra..för du betyder så JÄVLA mkt för mig Rebecca Irma Augustsson!

    Jag har en ganska skön känsla när det gäller oss... jag ser dig vid min sida i alla faser i våra liv!

    När vi pluggar... ses via chat eller hörs via telefon/besök...festar när vi är hemma i ohamn och inte riktigt bryr oss om vad någon tycker!!
    när vi går ut från högskolan och ev flyttar till samma stad efter våra 3år... när vi gifter oss...när(om) vi får barn och har playdates, när vi klär upp oss i 40års åldern för att ragga lammkött haha.. och när vi blir gamla med vitt hår och dricker kaffe och pratar minnen men mest väder;)... ett helt liv med dig..och det ser jag framemot!
    Vi har såå mycket historia tilsammans och vi kommer få massor av minnen... Du är ingen vanlig människa.. du är enastående!

    vem vet vi kanske startar en tidning tillsammans? ;)

    Du är kvinnan i mitt liv.. I would die for you!
    din Billy i vått och torrt och för alltid!

    JAEG ÄLSKAER DIEG!

    SvaraRadera