onsdag 11 augusti 2010

Rebecca om flört, filmkyss och varför augusti?







Hej kära Lekkamrater!

Hoppas ni inte har gått och haft sönder era hjärtan. Sommar flörten är gone with the wind och det är dags att vakna upp till sitt sanna jag. Eller är det inte så?
Det är nu man ska sitta ensam och tänka över sina synder i höst. Bläddra genom sin kalender där dagarna bestod av vänner, vänner och vänner.
Trasslar allt bara för att månaderna byter namn? Om jag hade bestämt så hade alla dagar varit lördagar och månaderna skulle vara augusti.
Varför lördagar? Lördagsgodis, såklart.
Varför augusti? Vackra färger på träden, Rebeccas färger, såklart.

Har för första gången mediterat idag. Jag satt ner och såg en horisont framför mig. Jag andades in den friska havsluften och såg mig själv le. Det var faktiskt underbart. Dit ska jag fler gånger när ett ord som kallas panik, stress och ångest hälsar på mig. Det är något jag rekommenderar! Musik finns på Spotify, skriv bara meditation. Jag släpper alla tankar för stunden och känner nuet.

En annan sak som var första gången för mig var filmen ” En officer och en gentleman”. Jag hoppas jag också får ett lyckligt slut på min ”film”. Visst då ska det vara någon som kan kyssas. Det kan inte Richard Gere, inte för att jag har testat men sånt ser man. Någon som ser ut att kyssas bra är nog Robert Pattinson. No, It’s not because he’s good looking. Back to the movie, haha. Jag tycker den är bra. Men en sån film måste det ta år och dagar innan man ser igen.
Nyckeln till friheten skulle jag kunna se om och om igen. That’s it!

Hejda mig, jag måste hejda mig. Det är svårt. Fan vad svårt. Shit.

Egentligen inget viktigt att skriva. Men det föll mig i smaken och skriva lite ikväll.

Kommentera gärna! Tack för titten!
ReGoSi

3 kommentarer:

  1. Kommenterar för du är så otroligt VACKER!
    Kom du ihåg när vi fyra var små och satt hos oss i vår lägenhet framför mammas spegel och tog mammas läppstift? Du och Alexandra hade så lätt att måla era otroligt fina läppar medan Pernilla och jag hade så svårt med våra tunna. haha:)
    Hoppas du har det UNDERBART i Malmö. Kram!

    SvaraRadera
  2. Du lugnar mitt sinne. Varför ska allt bli så mycket jobbigare när hösten och mörkret kommer? Det är också en tid i livet som kommer varje år, varför inte njuta av den med?!

    Tack för en myskväll igår :)
    Puss Lulu

    SvaraRadera
  3. Gorgeous, as always och väldigt fint skrivet! =)
    Jag tror att "slutet på din film" kommer bli vacker och sagolik!... =)
    Kram V

    SvaraRadera