måndag 30 augusti 2010

Rebecca om beslutsångest att kissa på vissa stolpar






Hej Kära Lekkamrater!


Sitter här vid det stora fönstret och tittar ut, solen börjar sakta glida bakom husen.
Jag upptäcker rörelser nedanför gatan. Ljusen börjar ändra sig mer och mer till neon än till klara färger. Skymningen är här. Johan Coltrane visar hur jazz ska gå till i mina högtalare. Har en skål med varm sparrissoppa brevid mig men den tillåter mig inte äta än.
Då skriver jag en blogg så länge.
Har en alldeles för härlig känsla inom mig. Får väl se om den härliga känsla är kvar efter min första skoldag imorgon. Någonstans sitter fjärilarna men dom har inte hittat fram till min magen än. När jag sätter mig på bussen imorgon då kommer fjärilarna börja fladdra omkring. Det är då jag tänker att jag är inte den ända som känner så. Önska mig lycka till.

Idag har jag varit ute och gått en promenad här i Malmö. Jag tog en sväng till musikaffären och köpte strängar åt Simon. Trevligt folk det är här nere i Skåneland. Igår när jag gick hem ifrån Centralstationen så såg vi en hund och hans husse. Det var en riktig ”city-hund”, han kunde mer övergångsställena än vad vi kunde. (här får man passa sig för alla cyklar, dom härskar typ här i Malmö) Men när hunden hade passerat övergångsstället så fanns det ”nya” stolpar för honom att kissa på och han skulle bokstavligen kissa på Alla. Vilken beslutsångest för honom egentligen. Vilken ska han ta, vilken är stolpen alla luktar på? Haha. Tanken fick mig att bjuda på ett gott skratt.

Jag har börjar Photoshopa lite. Det är ganska svårt men jag ska inte ge upp. Jag fortsätter att irritera Simon med mina frågor om hur man gör och gnälla när jag inte fattar. Tur är att han har tålamod. Men mig behövs nog det ibland, inte sant?

Jag är så glad att Skype finns. Då får jag se och prata med min gulliga mamma och mina underbara vänner. Nu känns ni inte lika långt bort längre. Jag tänker på Er hela tiden.

Nä, nu börjar soppan kallna, som ska avnjutas med en film.

Ta hand om dig och varandra.

Kommentera gärna! Tack för titten!
ReGoSi

2 kommentarer:

  1. Vad "höstigt" skrivet! Blir glad över dina ord! Kul att läsa! Lycka till idag! Kommer gå som en dans! (som alltid när det gäller dig att träffa nya människor..
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Hej Beccis!

    Jag önskar dig lycka till och ser fram emot dina ord om dom första skoldagarna!
    Du är super på både photoshop och att måla med händerna:)
    Hoppas du mår bra!

    Kram !

    SvaraRadera