måndag 16 augusti 2010

Rebecca om att anpassa, och förmågan att förtrolla







Hej Kära Lekkamrater!

Vi ska även passa på och säga välkommen till OpenOffice.org som jag har fixat till min
pålitliga flickvän även kallad Mac.

Tack för kommentarerna! I like you.

Är det inte skumt att man drabbas av smått panik så fort något nytt händer i ens liv.
Alla rutiner man byggt upp ska nu på något sätt förintas bort ifrån hjärnas schema.
Usch! Ganska svårt att skriva när man känner en odör, en lukt som bara kan komma ifrån en hund.
Men jag ska försöka. Host, vart var vi. Just de
!

Jag är ändå ganska duktig på att inrätta mig i olika sammanhang. Jag kan umgås med alla i princip. Om det inte är någon som gör mig förbannad. Då är det ganska kört. Alla är vi lika med det har med anpassningen att göra, med hur vi fungerar. Det handlar om vilka vi umgås med, vad vi gör, vad vi gillar osv. Vem säger att jag inte kunnat blivit nazist, över religiös, djurplågare, kannibal, sadist? Men tänk efter. Detta är några saker som jag vet att jag Aldrig kommer att bli idag. Men hade jag börjat mitt liv med dessa rubriker i mitt huvud. Är det möjligt att Rebecca hade blivit en Nazistisk kannibal eller en över religiös sadistisk djurplågare.
Det var inte egentligen detta jag ville säga med Anpassning. Genom att man är öppen och vill dela med sig av sig själv så finns risken för personförändring. Man gör som alla andra. Inte alltid till något negativt, absolut inte men det kan bli så. Klart att man ska vara en öppen människa och dela med sig av det man har att ge. Såna personer älskar jag. Är det därför man klickar? Jag klickar med någon som har förmågan att förtrolla. Någon som kan tala om varför jag gör/känner innan jag vet det själv. Jag beundrar personer som ler med hjärtat. Det finns några därute i mitt liv som är exakt dessa personer. Hoppas Du vet vem det är.

Okej, mina kära Lekkamrater. Idag såg jag på Narnia. Egentligen en helt underbar film men lite för snäll. En värld för mig med andra ord. Älskar filmer med världar som får en att tro att allt är möjligt. Jag tror att allt är möjligt. Ge de bara lite tid.

Sitter här i fåtöljen, mjukis byxor – Check! Kaffe – Check!
Tänker alldeles för mycket – check!

Ännu ett inlägg med inte så mycket egentligen att säga.

Kommentera gärna! Tack för titten!
ReGoSi

Ta Hand om dig och varandra.

2 kommentarer:

  1. Det krävs inte alltid så många ord, för att få väldigt mycket sagt <3 Dig // Linn

    SvaraRadera
  2. masssa fler inlägg tack! :)

    Du är en människa som alltid följer ditt hjärta becca!Det är starkt, Det är underbart!! Du är en mycket älskvärd individ!


    xoxo
    --------
    Billy

    SvaraRadera