lördag 9 januari 2010

Rebecca om livets garantier. Finns dom?

Hej, kära Läsare! Dualism

Det har hänt mycket sen vi träffades sist genom min blogg.
Mycket. Mycket sorgligt, ledsamt men livets väntan..
Livet har ingen garanti, ditt livs garanti förbrukas från och med, den stunden du födds.
Det finns inte heller ett kontrakt som säger att si och så är det och si och så kommer det att bli.
Vi födds, vi växer, vi lär, vi gör misstag, vi lever, vi dör.
När någon vi känner får en bebis blir vi lyckliga, en lycka till de nyblivna föräldrarna eller för de som väntar kanske på sitt tionde barn. Så finns det en lycka. Vi hoppas att allt ska gå bra och all lycka.

När någon dör blir vi olyckliga, för en stund. Tanken på att man aldrig får växla ord med varandra mer öga mot öga, hålla varandra i handen, skoja och skratta. Det är där den stora olyckligheten sitter tror jag. Saknaden av personen i levande form. Det är inte heller meningen att någon ska finnas för någon annans skull utan personen måste själv ha sin vilja kvar att leva. Faktiskt det är så.

Just nu har jag en enormt stor saknad till min morfar. Yngve Linde Jonason. Den där saknaden kommer jag alltid ha kvar så det är inte just för tillfället. Men tiden går och ju mer tiden går så bleknas de förflutna. Jag vet att vi kommer träffas en dag och det är framtiden. Vilket jag ser framemot. Jag har fått så mycket kärlek och tacksamhet av dig, Morfar. Jag hoppas att du känt likadant för mig. Kärlek, klart att man ger kärlek till varandra och det har alltid varit självklart och jag är så tacksam över att jag har haft dig till min morfar. Världens bästa morfar med glimten i ögat. Tack.

En tanke om livets garantier. För livet har ingen granti.

Du där, Om livet inte är ett skrivet kontrakt så vad väntar du på? Du har ju hur många möjligheter i världen! Ut och ta för dig! För trots allt så lever vi bara En gång.

That’s my Story!
Kommentera gärna! Tack för titten!
RebeccaAugustsson is not Silly today.

1 kommentar:

  1. rebecca. jag blir så fruktansvärt tagen!
    dels för det olyckliga, oundvikliga som faktsikt har hänt. dels för att du skriver så fantastiskt bra. Du når verkligen ut med dina ord. ...åtminstone till minst EN person och det är mig. Ingen tvekan.


    Vila i frid Yngve Jonasson.

    SvaraRadera