lördag 29 augusti 2009

Gamla stan, bra musik och gutt häng.




Snart har jag varit här i en vecka och jag trivs som fisken i vattnet.
Det bekommer mig att jag inte åkte tidigare men jag ska inte klaga, jag är här nu.
Mitt liv just nu består av att söka jobb, umgås och lära mig att åka tunnelbana. 
Men så länge jag kan ta mig tillbaka till lägenheten så är jag nöjd. I Torsdags satte jag mig på tunnelbanan till Gamla stan. Där Delory skulle spela på en jazzpub, Stampen. 
Musik i öronen, en gosig tröja och gitarr på ryggen begav jag mig till Gamla stan. 
Väl där, visste jag på ett ungefär vart jag var men det skadar ju inte att fråga, tänkte jag. 
Haha, roligt när jag tänker på det. Gick fram till en kvinna som var på väg ner till tunnelbanan. 
Frågade om hon visste vilket håll jag skulle gå om jag skulle gå till Stampen. 
Hon tittade osäker på mig och sa att jag verkligen ha gått fel. Fel? Tänkte jag. Jag kom ju nyss upp ifrån tunnelbanan liksom. Hur hade jag kunnat hinna gått så fel? Hon pekade sen upp på någon backe och sa att jag skulle typ gå så långt åt helvete. Oj? tänkte jag igen. Jag tackade och gick. Men det kändes inte rätt, kanske min kvinnliga intution, om jag har någon. Stannade sen och frågade två unga tjejer var Stampen låg. Dom pekade nerför backen som jag precis hade kommit upp ifrån. De frågade om jag visste vad tunnelbanana låg. Mmm, sa jag. Var ju precis där. Suck. Ta till höger sen in på den första tvärgatan. Tackade och gick samtidigt jag ville kasta en limefrukt på kvinnan som sa att jag hade gått fel. Ja, visst lite irriterad var jag allt. 
Där träffade jag Jonas, Christian och Silver. DELORY. Vi käkade lite Thai-mat och vid 20.00 satte de igång och spelade. Mysig jazz pub med sten väggar som kändes som en vinkällare. Roligt att de kom så mycket folk med. Kvällen bestod av bra musik, trevligt folk och rök ifrån rökmaskinerna. Härlig känsla. Rebecca och Jonas blev sen trötta och tog oss hem. Pratade såklart med min underbar pojkvän som flyttat in i ny lägenhet i Malmö. Något som var riktigt gutt med är Emelie Johansson. En tjej som var min bästa vän i mellanstadiet och i högstadiet, vi höll ihop i alla väder och vi lovade varandra att aldrig komma ifrån varandra även om vi valde olika linjer i gymnasiet. Men det blev så iallafall. Men nu. Det känns det bra igen nu ska vi ta igen allt. Bara för att du betyder lika mycket för mig nu som förr. Det har inte förändras.

Idag blir det Gröna Lund med Emelie. Hoppas att min syster ringer eller mamma.
Ska skriva vykort idag och skicka. 

Tack för titten! Kommentera gärna!
ReGoSi

1 kommentar:

  1. jag känner presis lika dant kan jag lova, superglad att du tog steget och kom till storstan! du har alltid betytt lika mycket för mig min älskade vän <3
    kram emeie

    SvaraRadera