onsdag 26 augusti 2009

Ditt hjärta leder dig alltid hem



Framme i Stockholm. Jag kunde inte gråta mer för jag var slut på tårar. 
Somnade nästan med en gång framme i lägenheten i Hässelbystrand. 

Vaknade vid 9 med en känsla som jag inte kan beskriva. En härlig känsla, något spännande. Ett äventyr väntar mig. Tog oss en kopp kaffe och jag tittade ut genom fönstret mötes av strålande väder. Underbart. Åkte tunnelbana för det är ju det enda sättet här att ta sig någonstanns. 
Åt lite kina mat på en helt fantastisk resturang sen gick vi runt lite i stadens några hörn och bar det mot Lidingö. Underbart. Igen. Man kan säga att jag bara njöt även om man fortfarande har träningsvärk efter lasergame för några dagar sen och skoskav. Så var det helt underbar. Tittade på höstkläderna, doftade på smink inne på Åhlens, tittade på skor men köpte ingenting. Jag blir helt stum när jag testade en jäätte snygg mössa och inte köpte den men jag får inte slösa nu utan jag måste hålla inne på de där sakerna och köpa nödvändiga saker. Just idag skulle man ha tagit med sin regnjacka men jag får väl hitta på något annat så länge i västa fall får jag väl ta en svart sopkasse över mig. Men.. Jag är här. Jag är så stolt över mig själv. I oskarshamn säger man vääldigt mycket och det blir inte av. Men jag sa och gjorde det. Jag ska flytta till Stockholm och nu bor jag här. Något som jag alltid kommer att vara stolt över. Att jag gjorde det. Idag ska jag hitta mig ett biblotek och skriva ut mitt cv sen blir det en fika i regnet med Emelie. Gissa om jag är glad att jag ska umgås med den tösen igen. Så snart blir det tunnelbanan själv och sen ska jag åka runt lite för kolla läget. För att jag vågar. Eller mer för jag har inget val. Man måste ju veta och våga. 

Saknar min mamma och tvilling. Morfar och mormor, Mina vänner.
Nu ska jag ta på mig något varmt och sen gå och lulla i affärer, bara njuta. Sakna mina där hemma.
och bygga upp något här. By myself. Proud Silly.

if you feel lost and on your own 
and far from home 
you never alone, you know 

just think of your friends 
the ones who care 
they all will be waiting there 
with love to share 
and your heart will lead you home 

funny how a photograph can take you back in time 
to places and embraces 
that you thought you left behind 

they're trying to remind you 
that you're not the only one 
that no one is an island 
when all has said and done 


if you feel lost and on your own 
and far from home 
you never alone, you know 

just think of your friends 
the ones who care 
they all will be waiting there 
with love to share 
and your heart will lead you home 


Tack för titten!
ReGoSi



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar