tisdag 22 juni 2010

Rebecca om att Peppa sig själv





Kära Lekkamrater!

TACK igen för alla fina kommentarer. Jag lever länge på dom.

Jag tänkte peppa dig genom mitt inlägg.
En låt som jag Aldrig kan sitta still är "Leave me Alone" med P!nk.


Go away
Give me a chance to miss you
Say goodbye
It'll make me want to kiss you
I love you so
Much more when you're not here
Watchin all the bad shows
Drinking all of my beer

I don't believe Adam and Eve
Spent every goddamn day together
If you give me some room there will be room enough for two

Tonight
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely
I'm tired
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely tonight


Ibland behöver man livas upp i vardagen och då spelar jag denna låt.
Varför inte testa själv? Hitta din låt eller så låna mig, hehe.
Ibland väntar man på saker som ska hända för att man ska livas upp, men egentligen är det inte så långt borta.
Ett knapptryck faktiskt. Varför inte ta en rouchborste, ställa sig framför speglen och hejdlöst fram bland takterna.
Vi människor väntar hela tiden på att saker ska hända, saker som ska få upp energin och pulsen.
Det räcker inte jämt med att man ska gå hemma och vänta. Varför inte istället hitta dom små sakerna som får en att bli alldelas "crasy". Det är inte meningen att man ska gå hemma och vänta på dom, när man egentligen har dom nära sig hela tiden. Jag satt hemma denna dag och gjorde inte mycket men jag behövde något extra. Jag var ensam hemma och tog plats främför speglen och lekte rockstjärna. Jag behöver såna dagar för att jag ska må bättre. OCH jag skäms inte för det.
Vad gör du, för att peppa dig själv?

Kommentera gärna!
Tack för titten!
ReGoSi

1 kommentar:

  1. Ååh, hur gör du för att ta över pennans makt och trollbinda alla med dina kloka ord?!

    du borde vara en typ, "pepp"-skribent på veckorevyn eller nåt :P

    Förresten, du passar SUPERBRA i mittbena min vän :) riktigt snyggt på dig. annars kan jag inte sluta att avundas det faktum att ditt hår har växt typ 20cm på ett helt år, medan en själv har kämpat på i 5 års tid med få ynka centimetrar. ...Du har nog häst-hårstrån..

    Peppa på midsommar!

    SvaraRadera