tisdag 15 juni 2010

Rebecca om att klaga



Hej Kära Lekkamrater!
Hoppas ni mår bra!

Jag tänkte börja med att klaga lite. Uttrycka mitt missnöje på Ölandsfolkhögskola som jag sökt till och som jag skickade alla mina arbetsprover till i god tid för att ha det gjort. Nu är det så att jag fick ett brev hemskickat till mig ifrån dom. Där det stod att de inte hade fått mina arbetsprover och att jag kunde istället skickade dom senare för att sen vara med i deras reservlista. Rebecca Augustsson blev arg och ringde upp och sa att jag skickade in mina arbetsprover två månader innan de skulle varit inne. De bad om ursäkt och påstod att arbetsproverna hade kommit bort. Jag skickade mina prover igen och så skulle dom ta en titt. Men det ändrar inte att jag är på deras reservlista. Kunde dom inte då höra av sig lite tidigare om mina arbetsprover så jag hade chansen att kanske komma in med en gång. Nu står man här ovetandes om hösten för deras snesteg. Jag blir faktiskt lite irriterad.
Jag skulle ha sagt som Anna Anka säger : Don’t fuck up!

Nu ska jag även besvära dig med min onda i halsen. Idag ska jag och Alex sjunga, öva till
Mattias & Emelies bröllop. Men jag har den oturen att vakna upp med ont i halsen. Så jag tog ett råd ifrån en vän och blanda ingefära och varmt vatten. Det känns faktisk lite lenare i halsen. Få se om den gör något underverk med min hals, vem vet jag kanske börja låta som Whitney Houtson eller att min röst förblir hes och jag blir den ”svenske” P!nk. (Det kan jag leva med, tror mig)
Så jag tänker att detta drar något gott med sig ändå, haha.
- (hoppas hes, hoppas hes.. hoppas på svenske P!nk)
Det var länge sen jag bara använde min blogg till att skriva ner bara rakt upp och ner. Jag brukar alltid vilja ha ett ämne som jag sen jämför med något annat. Gör liknelser och sånt.

Vill du höra något positivt? Klart du vill, efter min klagan på Öland och halsen.
Idag har jag och Simon 4,5 år tillsammans. Det är obeskrivligt härligt. Jag är lycklig varje dag tillsammans med Simon men visst är det något speciellt med halv år och helår. Jag tycker det är fantastisk i alla fall och jag var tvungen att dela med mitt lyckorus.

Jag hoppas innerligt att någon läser min blogg och var inte rädd för att kommentera för de får mig att vilja skriva mer.

Tack för titten!
Kommentera gärna!
Ta hand om dig och varandra!
ReGoSi

4 kommentarer:

  1. rebecca ord beskriver inte hur mkt jag saknar dig! min tvillingsjäl!! du är verkligen bäst i världen! puss och kärlek "stockholm" Joanna=)

    SvaraRadera
  2. Tycker det är synd att de klantade bort arbetsproverna, fast iofs har jag ju en innerlig önskan att du hamnar i norrköping så ;P!

    SvaraRadera
  3. hej!!Håller tummarna att du kommer in även att de klantar sig...:/
    Du ska se att när de ser dina underbara teckningar kommer de be dig vara VIP på skolan...kanske får jobb direkt och får leda pogrammet??!! ;D YOU ROCK!!!!!!!!

    och STORT GRATTIS till dig och simsson!! Tiden flyger förbi när man är lycklig! eller hur??

    PUSSAR
    Din BILLY!!

    SvaraRadera
  4. Du har redan en bra röst,becca!!! :)

    SvaraRadera