fredag 5 februari 2010

Rebecca om bråk, inte matematik!




Hej Kära Lekkamrater!

Vill börja tacka för kommentarer! Det är så upplyftande att se att man har vunnit betraktelser .
Det får viljan att stanna kvar i att skriva ett antal rader men som alltid blir längre än förväntat.
Men än en gång TACK.

Bråk är en råvara som jämt står i skåpet eller kylskåpet. Den finns där. Utan något förbestämt bäst.Före datum.
Hur kommer det sig att man säger det som sårar mest till en person som man älskar?
Som man egentligen aldrig vill såra. Så blir det ändå dom man sårar mest.
Man öppnar upp sig för någon och berättar, kanske berättar allt. Det gör man i förtroende och av kärlek. Något då man inte räknat med är att de sen vänds emot dig när ni bråkar. Då gör det ont.
Allt det där man vågat berätta förtroende är nu en sak man hör utanför varandras öron. Höjda röster som är meningen att bryta igenom tjocka betong väggar för att göra dig ledsen och beredd på att det du sa i förtroende är något som kan vändas emot dig. Men sen står man där och undrar vad man har sagt. Det är aldrig meningen att såra någon, det finns dock undantag men vi faktiskt ändå rätt starka. Stanna upp! Råvaran av bråk går ut på sånt här. Man sårar och därefter blir man sårad. Det är inte svårt alls när man tänker efter. Blir man sårad så tar man inte oftast all skit utan man bygger upp en vägg och därifrån kastar man tillbaka all skit. Då står man där. Två stycken sårade personer.
Inte alls glada eller lyckliga just vid den stunden. Vid det ögonblicket tänker man Hur kunde jag vara så dum så jag berättade allt de där? Jag kan säga dig varför. Att anförtro sig till någon är väldigt stort, du gjorde de av tillit, kärlek och självförtroende. Det är inte svårare att sen prata och reda ut allt. Ge varandra en varm kram. Att förstå att det är oftast lättast att såra en person som man älskar mest. För där är vi sårbara. Redan där är Vi sårbara. Jag tycker själv att man ska tala om allt för en person man älskar. För du kan inte älska någon förens du älskar dig själv. Och med de ingår inte bara röda rosor och glitter utan har även något svart i sig. Det är stort när du kan visa de du tycker är ditt mörker för någon du älskar för det är oftast då man kan visa det riktiga ljuset. Jag tycker det är viktigt att dela med sig av Hela sitt hjärta. Är det inte underbart då att det finns någon som älskar dig för Hela dig.
Jag tänkte på det idag. Det är fint.

Kommentera gärna! Tack för titten!
ReGoSi

6 kommentarer:

  1. Men bajs på dig va bra du skriver!
    Och det är Helt sant allt, känner verkligen igen det alltså :P
    Puss på dig gumman hoppas du har det bra <3

    SvaraRadera
  2. Jag älskar att vara din vän :)

    SvaraRadera
  3. Hej Becca, hoppas att allt är bra med dig. Du har fått en award av mig. Mer info på min blogg om du mottar den :)

    Kram C

    SvaraRadera
  4. Vad klokt och vackert du skriver Rebecca... *kram* //Sanna

    SvaraRadera
  5. Jag har bara träffat dig några enstaka gånger men har av någon anledning ramlat över din blogg. Och jag gillar den så mycket så det har blivit att jag tittar in med jämna mellanrum. Du har verkligen gåvan att kunna sätta ord på känslor och tankar. Du verkar vara en underbar och klok person med en fantastisk syn på livet. Och du har så många gånger så rätt i det du skriver.

    Du inspirerar mig, helt enkelt, och jag vill att du ska veta det :)
    Keep it up!

    Kram! /Sofia på Konsum

    SvaraRadera
  6. Linus sa...

    Du skriver bra. Fortsatt med det.

    Du kan braka med vem som helst, men det ar dom du haller narmast som kommer sara dig som mest.

    SvaraRadera