torsdag 8 juli 2010

Rebecca om tankar som Siden/Ylle





Hej Kära Lekkamrater!

Jag hoppas att du är nöjd med sommaren såhär långt. Själv är jag är faktiskt lite missnöjd, men det är inte det jag tänkte blogga om. Inte än iallafall. Nu med Jazz i öronen så tar jag fram ett tomt textredigerare program. Klara, färdig Gå.

Just nu är allting för litet. Jag får inte plats. Jag är smal som en pinne och långa älgben och får ändå inte plats. Visst, det har inte med mig fysiskt att göra utan mer psykiskt.
Mina tankar är så många att väggarna här är för små. Det jag skulle behöva är kanske ett hav eller en äng som aldrig tar slut. Kanske ett enormt slott nånstans i Skottland där mina tankar kan ta sig ur de tjocka stenväggarna om det skulle behövas. Just nu känns det som att till och med jorden är för liten för Rebecca Augustssons tankar.

Tänk dig såhär. ( Pratar om känslor)
Jag kände att jag hade ett tygmatrial som.. Siden runt min hud.
Siden är tunt, glansigt, mycket starkt och förvånansvärt har en förmåga att värma.
Det är låter något som man kan leva med, som ett skydd, ett tunt skal.
Fast nu har denna trygga och lättsamma skal har nog mer blivit mer som Ylle.
Ylle har nu blivit min känsla. Det är jobbigt varmt, stickigt och jobbigt obehagligt med den där åtsittande kragen runt min hals.
Just nu så är mina tankar, svåra att få bort. Jag trivs bättre med Siden.

Mina dagar har varit opeppa. De har varit ganska svårt att le. Jag skrev på min facebook-staus om det fanns någon som ville låna ut ett leende. Tur att man har vänliga människor som är villiga att ge bort sitt leende. Jag vet att det kommer tillbaka. Men vad gör jag med dessa tankar då?
Hur byter jag tillbaka ifrån Ylle till siden? Det inte lika lätt som att boktavligen byta tröja när man inte är nöjd. Jag vet nog inte riktigt vad mina tankar vill säga mig men jag har mina aningar. Men jag vågar inte lyssna på dom. Jag vet att man har sådana dagar då ens tankar inte får plats i ens huvud utan man måste åka nånstans där man inte känner klaustrofobi.
Det är svårt att ge tips när jag inte har kommit på vad jag själv ska göra för att hitta mig själv.
Jag får helt enkelt återkomma när jag vet.

Kommentera gärna! Tack för titten!
ReGoSi

Ta hand om dig och varandra!

1 kommentar:

  1. MAN RINGER MIG NÄR MAN VILL BYTA UT YLLET!!

    jag lovar att jag ska få dig att le!!!

    jag älskar dig och vill se dig lycklig becca!!

    give me a call, I miss ya...
    (eller ringer jag dig...;))

    SvaraRadera