torsdag 6 maj 2010

Rebecca om att försöka (le)



Hej, kära Lekkamrater!

Vill tacka igen för alla fina kommentarer och tjat på ännu ett blogg inlägg. Jag känner mig hedrad.
Detta inlägg kommer förhoppningsvis inte vara längre än man orkar läsa, jag är ju rätt kapabel till att lyckas att föööörlänga. Se där, redan! Och jag som bara har skrivit fyra rader.

Rebecca Augustsson försöker vara en god människa genom att försöka ställa upp, hjälpa till, säga rätta saker, tänka rätt och göra rätt.. varför ser inte del att man ändå försöker även om det kan bli fel ibland?

Så lyder min status på facebook. Så lyder min status i mitt huvud.
Ska jag vara ärlig så känner jag mig i vägen. Tänk dig att du kör bil och plötsligt ser du en gigantisk gran ligga över vägen och du kommer inte förbi. Visst, hatar du granen då.
Just nu är jag granen. Jag känner att det är jag som är felet. Jag är bara i vägen. Eller tänk såhär
ett barn kommer fram till och frågar vems fel allt ont är i världen, förr sa man djävulen men idag så tror jag att man började med att säga – Du vet hon, Rebecca Augustsson som bor på Slånbärsvägen, en nedstämd människa. Då kommer barnet svara – Jaha! Hon! Vad dum jag är! Klart att det är hennes fel!

Ok Ok Ok! Nu överdriver jag lite men jag hoppas att du förstod lite av hur jag känner inom mig.
Kanske inte att jag är orsaken till allt ont i världen. För det enda jag vill göra är rätt. Men ändå känns det som att jag hela tiden gör fel. Vad jag än göra så är det fel, vad jag än säger är fel.

Som det skrevs som svar på min facebook status : Att människorna inte kanske ser att man försöker idag men att dom kanske inser det imorgon, nästa vecka eller år. Men att man ändå ska ändå fortsätta försöka.

Det är sant. Men det är inte kul att försöka hjälpa till, finnas där, säga rätta saker eller göra rätta saker när det aldrig uppskattas. Men jag är en sådan person som vill. Jag är sån att jag vill hjälpa till på bästa sätt. Att finnas där.
Usch, vad jag är ledsen. När jag tänker på detta.
Nu ska jag sluta. Behövde skriva av mig ikväll och förhoppningsvis så sover jag bättre natt och vaknar med ett leende. För just nu kan jag inte ens Försöka le.

Ta hand om dig och varandra.
Rebecca

3 kommentarer:

  1. Rebecca! Fortsätt med det du gör älskade du!!!! MEN försök lägga ner mindre energi på dem som inte ser att du försöker!!
    Man ska inte ha energisugande människor omkring sig!
    Vi (dina vänner) vet att du försöker! och vi är MÅÅÅNGA!
    Så varför låta de FÅTAL människor som inte uppskattar dig få dig att må dåligt?!
    Ingen är perfekt, ingen är felfri! Vem har rätt att dömma dig och få dig att känna dig liten?!

    Sträck på dig älskade vän för du är abso-fucking-lutely underbar!! och det SER jag!!
    I will always be your soilder
    //BILLY

    SvaraRadera
  2. Rebecca! Fortsätt med det du gör älskade du!!!! MEN försök lägga ner mindre energi på dem som inte ser att du försöker!!
    Man ska inte ha energisugande människor omkring sig!
    Vi (dina vänner) vet att du försöker! och vi är MÅÅÅNGA!
    Så varför låta de FÅTAL människor som inte uppskattar dig få dig att må dåligt?!
    Ingen är perfekt, ingen är felfri! Vem har rätt att dömma dig och få dig att känna dig liten?!... Visa mer

    Sträck på dig älskade vän för du är abso-fucking-lutely underbar!! och det SER jag!!
    I will always be your soilder ♥
    //BILLY

    SvaraRadera
  3. ...Jag har väntat och väntat OCH VÄNTAT på att du ska skriva ett inlägg. Varför det tog så lång tid vet jag inte, kanske låg det en gran i vägen, vet inte.

    men nu har du tack vare detta inlägg fått mig att skratta, vilket är en bit på vägen upp från min svacka. Och det är väl att hjälpa någon?

    så ja, det är lätt att glömma dom små och kanske omärkbara knuffarna som du faktiskt ger, som sträcker sig till en person så långt bort som i tråkiga Linköping. glöm inte det. så fortsätt göra det du tycker känns rätt, för nånstans ger det resultat fast det kanske inte märks direkt som sagt. Det lovar jag.


    fortsätt skriv!! För det gör du skitbra!

    SvaraRadera