måndag 31 maj 2010

Rebecca om att skaka av "ostbåge" smulor mellan fingrarna



Hej kära Lekkamrater!

Jag tänkte börja med att skaka av ostbåge smulorna mellan fingrarna och börja skriva lite.
Denna gång ska jag försöka vara kortlivad, för den här gången..

Visst saker och ting har hänt och jag tycker att jag har varit ganska duktig på att ”skaka” av det mesta och gå vidare. Men det är inte lika lätt längre som skaka bort ostbåge smulor mellan fingrarna som de var förr, tycker jag.
Det finns saker som har gjort intryck på mig, kanske några r som inte går att ta bort men som går att leva med.
Vi människor får vara med om de ena och de andra, varför tror du? Kanske för att man ska bli starkare och växa som människa, kanske ett test på hur mycket man klarar av som individ för vi är olika och då tar man inte saker likadant, kanske för det finns något - ”vissa saker som Du ska vara med om, innan du dör” – grej som vi inte kan styra.
Jag skulle vilja veta varför vissa drabbas och andra inte. Livet är orättvist det vet jag. Men hur är det med de saker vi kan styra då. Egentligen kan vi Alla se till att inte krig uppstår, det handlar bara om att acceptera och respektera, tror jag.
När någon går bort lämnas där någonstans i hjärteroten ett sår som aldrig kommer riktigt att läka, det finns där hela tiden. När någon nära drabbas av cancer är orättvisan i tanken stark, man står där hjälplös och kan inte mer än att finnas där som stöd, fast man egentligen skulle vilja säga i all säkerhet att allt kommer gå Bra, tyvärr har vi inte den makten att göra allt bra. När ett hjärta krossas i tusen bitar och man står plötsligt där alldeles ensam och sen har man svårt att sen lita på någon.
Det är svårt att skaka av sig allt man är med om. Det är en process livet, kanske inte en utan tusen processer man måste vara med om innan man kan förstå vad man har gått igenom. Jag tror faktiskt att dåliga saker för med även bra saker, visst det låter konstigt men jag tror att man lär sig saker, hantera, respekterar, uppskattar de som inte har uppskattat förut. Svårt att se att de för bra saker när något dåligt har hänt, men så tror jag.
Egentligen har jag mer att skriva om detta ämne men jag slutar faktiskt här, kanske vill du fortsätta att tycka till?

Jag avslutar med att tacka för Alla kommentarer! Du är bäst! Tack för att du finns!

Tack för titten!
Kommentera gärna!
ReGoSi


Låttips:
Smooth Operator – Sade
By your Side – Sade
Dessa låtar passar när du behöver tid för dig själv, dessa låtar får dig att känna dig speciell.
Du är speciell!

1 kommentar:

  1. Vackra du =)
    Tack för bra skrivet inlägg, igen!
    Fortsätt så ^^
    Kram V

    SvaraRadera