måndag 19 oktober 2009

Rebecca är lika oväntade som plötsligt.


Plötsligt!


Det oväntade,


Hur kommer det sig att ett ord som Plötsligt kan få en helt att ändra uppfattning ifrån något självsäker i sig till någon ovetande känsla? Det plötsliga i livet gör en oftast en stor förändring. Jag trodde att jag var säker eller jag är säker men Plötsligt är någon annan inte lika säker. Hur många år ska det ta innan man blir riktigt säker? Man kan aldrig vara säker och jag trivs med det till en viss del. Men när man kommer överränns med sin säkerhet och gärna vill dela med den då kommer det oväntade ”PLÖTSLIGT” får man inte alls den reaktionen man ville ha. Just den Plötsliga betydelsen är väl inte kul men That’s Life. I know.


Fast när jag tänker på det en steg längre, var det kanske jag som kom med det överraskande, det oväntade.Vill att mitt liv ska vara som lekklossar, ja ni vet, man stapplar en hög med träklossar, och Plötsligt så rasar det till marken men sen är det bara att börja om. Jag vill inte limma ihop klossarna, visst det hade varit tryggt, men inte kul eller impulsivt. Jag är kul och spontan person inte ska jag då köpa ett limstift. Livet är väl roligare att ens liv verkligen får vara där när det Oväntade händer, det Plötsliga.




Men glöm inte att det var kanske du som började och fick något plötsligt tillbaka.
Som sagt en tanke, som idag kom överraskat.




2 kommentarer:

  1. Lite komplicerade meningar men ändå bra!!
    Du vet att jag alltid störtar dig,i allt..
    Vet att jag kan vara lite dum när det gäller att börja prata om något annat!
    Du är bäst!
    Beundrar dig och din spontana sida!!

    SvaraRadera
  2. Becca, jag ÄLSKAR din spontana sida! släppa ladrig taget om den egenskapen och bli torr och tråkig. (vet inte varför jag säger det, din spontana sida gör ju att du aldrig kommer att sluta ge dig på saker som du vill, och ger dig fasen på att klara av).

    Du är min inspirationskälla. du är så... ball! :)

    SvaraRadera